har du hört ditt hjärta bulta som att det vill spränga allt

kommentar:

hej kajsa. du är långt borta.

jag vet inte alls. var vi är.

men jag tror jag vet att det är för långt borta. men. och. men. om du vill något. så är jag fortfarande långt borta. men jag finns.



när saker är långt borta, då räcker det oftast inte med att köpa en flygplansbiljett & resa dit. du behöver boende, mat etcetc. ibland tänker man "det fixar jag där", men det blir ofta lite för, ni vet sådär konstigt, avancerat som man inte vill ha det.

& ibland tänker jag
varför ska jag flyga?
jag kan inte flyga
jag vill kunna flyga
men jag kan inte
bara ibland
& det är inget jag kan styra.

det enda vi kan göra är att börja gå, mot varandra, och hoppas att vi inte flytt för långt bort.
för att gå från indien, det kan ta en stund

Kommentarer
Postat av: sigrid

när du är alldeles slut och trött och utled på tanken att du slösat massa tid på att gå hela vägen från indien bara för att saker inte ska vara så långt borta så bjuder jag på köttbullar och makaroner och det är ju inget vidare inget du valt själv men det är nånting och kanske blir du lite mätt så du klarar av att flyga hem om inte så får du bo i min väska tills du kan flyga. för nån gång flyger du nån gång flyger jag men det är så lätt att inte märka när man lyfter utan bara när man faller.



"Igen" med Emil Jensen. Lyssna.

2010-03-01 @ 18:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0